2011-06-04

the most wonderful memory

assalamualaikum w.b.t salam sejahtera dan salam satu malaysia
 
1st alhamdullillah kehadrat Ilahi kerana MTM berakhir dengan jayanya dan kerana aku di berikan kesempatan untuk bersama-sama menjadi salah seorang crew yang bertugas dalam MTM...satu kenangan yang sukar untuk aku gambarkan..perkongsian ni pown takkan sama dengan apa yang aku lalui..the most sweet thing than sugar maybe..
 
for the 1st day,aku,qila,ikhwan dan azie kami di satukan dalam satu biro yang sama iaitu protokol..sesuatu yang dah biasa aku buat..namun aku pown manusia biasa kan..masih tetap melakukan kesilapan..1st day yang amat meletihkan..perjalanan bermula pada jam 8.30 pagi apabila ibu bapa dan mahasiswa hadir untuk mendaftarkan diri..masing-masing telah di berikan tugasan masing-masing..kami selaku protokol dan informasi di tugaskann untuk berada di bawah khemah di dataran ilmu untuk membuat pengumuman dan menyampaikan informasi kepada tetamu yang hadir..
 
segala berjalan seperti biasa walaupun kadang-kadang tidak dapat di kawal..mereka berpusu-pusu datang bertanya..kami pulak tak cukup mulut untuk menjawab..namun kami cube yang terbaik...pelbagai ragam yang dapat di perhatikan..ada ibu bapa yang beremosi..macam-macam la...pening nak menjawabnye..tapi alhamdullilah kerana ada staf dan pegawai yang membantu..
 
sem nie kemasukan mahasiswa tak ramai sangat..dalam 450 orang jerk..haha..lengan jerk UTM nie..pendaftaran tamat pada pukul 2.30 petang..mahasiswa di berikan masa untuk rehat dan mengemas barang-barang mereka dan berada bersama-sama keluarga untuk kali terakhir kerana pada jam 4 petang akan di adakan taklimat MTM..fuhhhh hari pertama pun belom habis namun keletihan dapat di rasa..
untuk tugasan kami yang seterusnya selaku seranta dan protokol...majlis formal yang pertama yang perlu kami selesaikan iaitu majlis ramah mesra bersama pengarah kampus..nak kena siapkan teks,meja,semua la..dan alhamdullillah semua membantu..team protokol memang gempak..masuk air semua..best la kenal kowunk nie..agagaga..malam bersama pengarah kampus berjalan dengan lancar..
 
hidup sebagai protokol dan seranta ni memerlukan tenaga yang tinggi..ye la..mana tidaknye selesai  majlis bersama pengarah kampus keesokkan hari nye kami kena settlekan pasal majlis bersama TNC pulak..mana nak siapkan teks lagi..settlekan meja lagi..aduyai..aku ingat lagi malam tu aku pulun habis-habis untuk siapkan teks mc..semuanya siap dalam pukul 3 pagi..dalam keadaan letih terpaksa jugak aku kuatkan diri..kalau tak rosakkan la program tu..dan alhamdullilah semuanya berjalan lancar..
 
memang protokol nie memerlukan pengorbanan yang tinggi la..aku cakap nie sebab aku protokol la..tapi semua kerja dan tugasan yang di berikan perlukan pengorbanan..CREW MTM 2011/2012 THE BEST!!semua senang nak communicate..semuanya ramah....mudah nak mintak tolong..memang best la kenal kowunk..dari tak kenal terus rapat..memang sweet gile r..haha..
 
aku pown tak tau nak cakap apa lagi..haha..tapi yang aku tak bole bla bile kena handle dak DDPR (SENI BINA) touring around UTM,..haha..bukan aku sorang la..aku dengan qila..kami pown tak tau nak cite ape kat budak2 nie..kami cerita ape yang kami tau..budak2 nie semua pown sweet2la..senang nak communicate..dan masuk air...haha..memang gempak dan terbaik..haha..thanx to all DDPR stdent..then tahniah kepada group choir especilly kepada aminudin dan fikri haha dri cos DDPR sebab sudi join choir..bukan 2 orang nie jerk..tapi semua yang join..kowunk memang terbaik..haha...hope kite dapat jumpe lagi la yerk..

aku pown tk tau dah nak taip ape..akukan dah cakap kenagan tu susah aku nak tulis..nak cakap pown susah..nak share pown susah  sebab kowunk tak kan paham sebab kowunk tak lalui semua tu..apehal..aku rindu gile kat semua crew..haha..kowunk memang sporting..





No comments:

Post a Comment