2011-06-12

mAsIh meNCarI

assalamualaikum w.b.t

 tajuk hari ni ialah mencari..bukan bermakna seperti gambar di atas ye..bukan maksud mencari di sini adalah untuk mencari pasangan hidup,teman hidup ataupun sebagainya..semuanye telah di tentukan sebelum kite lahir lagi kan...so jangan la kite risaukan soal jodoh,maut,rezeki semua tu..apa yang Allah S.W.T dah tentukan adalah yang terbaik untuk hamba-Nya..kite hanya perlu berusaha untuk mendapatkan apa yang telah di janjikan...

maksud tajuk aku mencari adalah aku ingin mencari siapa diri ku yang sebenar,hala tuju hidup aku dan segala-galanya tentang aku..yes aku dalam proses mencari siapakah aku..aku masih belom mengenali diri aku..aku masih kabur tentang sape diri aku..entah la...susah nak cakap kan..kadang aku ingat aku kenal diri aku..yup memang la aku tau sape name aku,umur aku segala-galanye tentang aku..tapi aku tak paham diriku yang sebenarnya dalam konteks hamba?adush..that y aku masih mencari..masih belum lengkap diri aku nie..walau pun dah cukup sempurna semuanya..betul ke?

aku pown tak mengerti lagi hala tuju hidup aku nie..kalau nak ikut angin yang berhembus..mati la aku..sekali berhembus di sebelah barat sekali berhembus di sebelah timur..mana yang harus aku ikut?timur atau barat?atau kedua-duanya?aku nie manusia biasa mana la mampu nak buat 2 benda dalam 1 masa..aduyai...

entah la..susah nak cakap..ilmu pown masih sikit.tapi kalau kite nak cakap pasal ilmu banyak pown..bole ke?cube kite tanye diri kite..bole ke kite statekan satu tarikh,masa,atau tempoh untuk kite penuhkan ilmu kite?bole ke?walaupun peribahasa ada mengatakan 'tuntut la ilmu sampai ke negara cina' tapi negara lain tak ada ilmu ke?gagaga..korea,jepun,indonesia?so memang kat dalam dunia nie ilmu memang banyak banyak banyak sangat..cume kite yang tak akan mampu nak cari nak kaji dan explore semua nya..

ape yang aku mengarok nie..haha




No comments:

Post a Comment