2011-05-08

PABILA AKU BERBICARA TENTANG.......

assalamulaikum w.b.t
selamat sejahtera kepada semua..semoga sentiasa berada dalam lindungan-Nya..
yuuuuhuuuuuuuuuuuuu!!!! da lama awok ta update blog awok nie..mujur ta berhabuk no..haha.jenuh la awok nok kemah nye..ape nie..aduyai...haha....today merupakan hari yang amat bermakna dalam hidup seorang yang bergelar IBU..tak kesah la panggilan IBU,MAMA,MA,MAK,UMI dan sebagainya yang diberikan kepada mereka namun maknanya tetap sama..pengorbanan yang dilakukan aduhai tidak ternilai jika ingin di bandingkan dengan batu permata,zamrud,crystal,baiduri alah semua yang korang rasa bernilai la..mengikut penilaian sendiri..

besar sungguh pengorbanan seorang ibu nie kan..sebelum kite dilahirkan lagi kite memang ta dapat lihat mahupun berfikir tentang dunia lua..namun kite boleh berfikir seoarang ibu mengandungkan kite selama 9 bulan 10 hari la lebih kurang..tu kalau normal la..lau tak normal ta tau la..ahah..kemana saja dia pergi pasti bersama-sama kandunganya..tapi kan kalau la dia bole tinggalkan kandungan nya tu agak-agak dia tiggalkan tak?maklumla bukan senang nak bawa bayi ni kan..haha..mengarut jerk aku nie..

semasa melahirkan pulak,mereka sanggup bertarung nya untuk melahirkan kite untuk memberi peluang kepada kita untuk melihat dunia luar yang telah tersedia untuk kite..aduyai tidak ternilai kasih seorang ibu ketika itu..semasa nak membesar kan pun tentu banyak dugaan yang ditempuh...maklumla sepanjang tempoh pembesaran kite kan biasa la nakal,segala semua ada..tapi tahap kesabaran seorang ibu jelas disitu..

syurga seorang anak di bawah telapak kaki ibu..tengok betapa besarnya peranan seorang ibu?namun mengapa ada yang masih sanggup untuk menderhakai ibu mereka?tanpa ibu tiada kite kat dunia nie...eh yeke?haha..yela..thanx to bapa juga ya...haha.talk a bout mum's day kan..huhu...aku begitu CINTA SAYANG KANGEN BANGAT LOL SAMA IBU KU di rumah.dah 3 bulan da ta balik..

tentu ma aku tu pown rindukan aku..maklum la..aku tak pernah berenggang ngan mak aku tu..kalaulah kemaman ngan kl nie dekat macam nak p toilet jerk haish aku da dok umah da...ley makan makanan feveret aku tiap hari..haha..mak aku tu paham aku..haha..macam aku paham dia...taste aku taste dia jugak..aku nie kirenya ma aku punya image consultant la..haha...apa aku tak suke mak aku tak pakai..hahaha..bukan apa nak yang terbaik untuk my lovely mom ok..

mak aku tu pfft bab memasak terer gile...ape yang kami sekeluarga nak makan tentu ma buat..haha...aku pown ada la mewarisi sikit kelebihan ma aku tu..pandai la masak sikit-sikit..hehe..tengok dan blaja..huhu..lagi satu aku ngan mak aku pampered sikit..sikit ke????hahaha...entah la..maklum la..aku lebih rapat dengan ma aku dari ayah aku..adik-adik aku lak lebih rapat dengan ayah aku..hm..fair n lovely ta?haha...fair n square la kan...tapi kasih sayang aku kat parent aku tu same jerk cume kat ma aku la lebih sikit..haha

adush..kangen lol..mahu jerk nak balik sekarang tapi..adush ada program menanti..hehe..love my mom so much..semoga ma sentiasa berada dalam lindungan Allah s.w.t,panjang umur untuk melihat anaknya nie kawin n bagi cucu kat dia...hahaha...then semoga sentiasa sihat,ceria dan bahagia..semoga kasih yang dicurahkan itu akan kekal selamanya..terima kasih kerana sudi melahirkan..sudi jaga..sudi segala-galanya...LOVE U SOOOOOOOOOOOOOOOOOOO MUCH!!







No comments:

Post a Comment