2011-05-21

mencari ketenangan

aku masih mencari dan mencari
ketenangan yang aku perlukan masih belum ku temui
sudah puas aku mencari
namun pencarian ku tiada berhasil
entah..
ingin saja aku lari dari semua ini
ketenangan yang aku perlukan masih belum ku temui
dimana saja aku mencari
namun tiada ku temui
niatku untuk pulang mencari ketenangan tidak membuahkan hasil
hanya rindu yang terubat waktu ini
takkala melihat wajah mereka yang ku cintai
namun tujuan ku?
masih belum ku temui
puas aku mencari dan terus mencari
pencarian ku tiada maknanya lagi
esok aku kembali di mana tempat ku bermula
waktu yang ku perlukan
belum cukup untuk ku meraih semuanya
namun apakan daya pengorbanan memang perlu sentiasa dilakukan
walau terkadang aku bosan
namun itulah lumrah hidup
belajar dari sekarang
akan memudahkan perjalanan hidupku nanti
kuatkan hatiku
kuatkan langkahku
kuatkan segalanya yang aku perlukan
walaupun ketenangan yang ingin diraih masih belum aku dapatkan
namun wajah kekasih-kekasihku cukup menyejukkan hatiku
itu sudah cukup untuk aku
untuk saat ini
tika ini detik ini

No comments:

Post a Comment