2011-03-09

walau aku senyum bukan bererti..aku selalu bahagia dalam hari...ada yang tak ada di hati ini....di jiwa ini hampa...ku bertemu sang hawa di simpang hiudpku..mungkin akan ada cerita cinta..namun ada saja cobaan hidup..seakan aku hina..tuhan berikanlah aku cinta..untuk temani ku dalam sepi..tangkap aku dalam terangmu..biarkan lah aku punya..tuhan berikan aku cinta..aku juga berhak bahagia...berikan restu dan halalmu..tuhan beri aku cinta...
"Mungkin Tuhan menginginkan kita bertemu dan bercinta dengan orang yang salah sebelum bertemu dengan orang yang tepat, kita harus mengerti bagaimana berterimakasih atas karunia tersebut."
"Cintailah seseorang itu atas dasar siapa dia sekarang dan bukan siapa dia sebelumnya. 
Kisah silam tidak perlu diungkit lagi, kiranya kamu benar-benar mencintainya setulus hati." 
"Cinta sebenarnya adalah membiarkan orang yang kamu cintai menjadi dirinya sendiri dan tidak merubahnya menjadi
gambaran yang kamu inginkan. Jika tidak, kamu hanya mencintai pantulan diri sendiri yang kamu temukan didalam dirinya."
 bercinta lah selagi nyawa di kandung badan..bercintalah sekadarnya..cintai diri sendiri sebelum mencintai orang lain..jika kita tidak mampu untuk mencintai diri sendiri..bererti kita juga tidak mampu untuk mencintai orang lain..madah cinta ini lahir dari hati yang tulus suci..yang kuat melawan perasaan cinta yang terbit dari segumpal darah yang bernama hati..semoga hatiku tetap kuat untuk menyatakan tidak.dan kuatkan mengatakan ya kepada cinta Mu Ya Allah..:-)...

No comments:

Post a Comment