2012-05-28

just sharing....

assalamualaikum w.b.t

alhamdulillah masih di berikan kesempatan dan kekuatan untuk menulis entry pada hari ni.cuaca pada tengah hari ini sangat baik.di tambah kegembiraan menyambut mahasiswa baharu dari seluruh pelosok negeri yang mempunyai latar belakang yang berbeza.namun mereka semua sama iaitu untuk berjihad menuntut ilmu.semoga Allah permudahkan segala urusan dan niat murni mereka.

namun bukan ini yang aku ingin kongsikan.perkara yang aku ingin kongsikan ialah pengalaman berpuasa di tanah suci.ingatan itu masih segar hingga kini..semoga Allah tidak meluputkan segala kenangan semasa berada di sana..dan semoga Allah kekalkan niat hambaNya ini untuk menjejakkan kaki ke rumahNya..dan semoga Allah sudi menerima aku sebagai tetamuNya.insyaAllah

berbalik kepada tujuan..memori berpuasa di tanah suci sangat-sangat aku rindui.dugaan sepanjang berpuasa di sana sangat tinggi..dengan cuaca yang mencecah 47 celcius kepanasan yang tidak biasa aku lalui sepanjang menetap di malaysia dapat aku rasakan disana.namun aku harus kuat dalam menempuhi ujian yang sementara itu.dan alhamdulillah kami mampu menempuhinya.

air zam-zam yang berada di merata-rata kawasan masjid seakan berbisik lembut memanggil kami..di tambah pada waktu itu kami menjalani ibadah umrah yang keberaka kalinya.namun alhamdulillah kami kuat dan mampu menyelesaikan ibadah puasa kami hingga sampai pada waktu yang paling menggembirakan bagi mereka yang berpuasa.semoga ibadah puasa kami di terima oleh Mu ya Allah..

insyaAllah..no more ideas adiosa amigos..

No comments:

Post a Comment