2011-08-03

menu wajib ketika berbuka

assalamualaikum w.b.t

alhamdullillah..hari ini merupakan hari ketiga aku menjalani ibadah puasa..hehe..ha hari ni nak cakap pasal menu wajib yang perlu ada time nak berbuka kat rumah..pada list yang pertama ialah :

wallah..ini adalah paprik..haha..menu kegemaran aku time puasa..kenape?sebab sedap sangat..haha

kurma..kan sunat berbuka dengan makanan yang manis..betul tak?

the most popular kuih..NEKBAT...haha..tapi aku tak suke sangat...aku boleh la masak benda ni senang gile..bahan nak masak ialah gula,air dan daun pandan..tu jerk..murah kos nye..tiap-tiap hari mesti buat..dan sekarang semua orang pandai timur kecoh nak makan makanan ni..tapi aku?kool jerk..ni lebih kurang macam baulu..tapi lebih kecil sikit dan sebelum masak rasanya tawar.sebab tu kena tambah gula..haha..

see.ya Allah..ni lah ayam percik..sedap..haha..makanan feveret aku dan wajib wajib ada..lau makan tanpa lauk pown tak per..asal ada ayam percik yang memercikkan nafsu makan aku..tapi sayang aku tak gemok pown.slim as tiang lampu..gagagaga


sangat-sangat penting ye..wajib dan terbaik punye..hahahahahahahaha

ni jela kot..malas nak lebih-lebih..aku dah banyak telan ayak liuk ni..haha..

No comments:

Post a Comment