2011-08-06

fasting month

assalamualaikum w.b.t

ha hari ni dah 6 ramadhan..dan aku ada 14 hari lagi puase kat perantauan sebelum balik ke kampung halaman...tak sabar-sabar dah aku nak balik kampung..dah 3 bulan dah kot tak balik..dan setelah aku balik nanti bermulalah kehidupan aku yang sebenar seperti puasa-puasa yang sebelum ni..antaranya ialah tolong mak aku buat kuih raya..haha.

biasa la..mak aku ni terima tempahan buat kuih raya..dan yang menjadi mangsa kena tolong die aku la..kadang-kadang adik aku pown tolong gak..antara kuih yang mak aku selalu buat ialah :

ini dia almond london ok..haha..aku tak suke kuih ni..tak sedap..hahaha..kerja aku just mengorek kacang yang ada dalam kuih ni..hahahah..sorry ye ma..terjujur pulak..haha

ni sarang semut...pown aku tak suke makan..tak sedap..hahahahahahahahahaha

ni biskut hati..tapi stail ma aku..yang coklat tu ada kat tengah..comel sikit..kuih peveret ayah aku..haha

sementara tunggu berbuka aku tolong gak ma aku gentel inti die ni..haish tergugat jugak iman aku..biasanya ma aku suke buat sendiri jerk inti die ni..tapi kos nak buat inti ni mahal sikit..sebab nak kena beli nenas yang banyak gula lagi..pewarna n kulit kayu manis..tapi yang bestnye kalo buat inti sendiri boleh minum air nenas for free..haha..then kena marah..hahahahaha

one and only kuih yang paling aku suke..haha..before raya pown dah tinggal separuh..sampaikan ma aku membebel kat aku..haha..baguih no...

biasanya ma aku buat 9-10 jenis kuih raya..tapi aku tak ingat sangat kuih nye..haha..kerepek pown ma aku buat.antaranya popiah nestum dan popiah pedas..dulu-dulu dia suke buat rempeyek tapi skunk dah tak..haha..leceh kot..entah..huhu..popiah gulung pown ada..yang penting time raya rumah kiteowunk kaya dengan kuih..hahahaha..

No comments:

Post a Comment