2011-09-23

the best memory

assalamualaikum w.b.t

alhamdullillah syukur ke hadrat Allah s.w.t kerana dengan limpah kurnianya aku masih bernafas di bumi ini..hehe..and for the past weekend was the most sweetest memory yang aku tak akan lupe..why??because aku dapat isi masa terluang aku dengan benda yang sangat berfaedah..

1st adalah aku dapat join temasya kat ksj..not as the tenage penggerak tapi dapat menjage gerai..dan gerau tu sangat2 memberikan faedah kat aku..gerai yang aku jage tu gerai buku..dan semua buku yang aku jual adalah buku agama dan novel islamik..huhu..sangat-sangat best..banyak ilmu yang aku dapat..dan salah satu buku yang sangat aku idamkan ialah

ni die..ensiklopedia solat..sangat complete..segala ilmu yang terdapat dalam buku ni sangat bergune untk kite dan keluarga..harga ensiklopedia ni ialah rm100..harganya buku ni tak ternilai dengan ilmu yang akan kite dapat..

selain tu,ilmu yang aku dapat adalah jangan letakkan madu kat tengah panas atau tempat panas sebab madu akan melatop..then if nak makan madu kena makan dengan sudu kayu atau plastik...dont it with sudu besi or aloy coz akan menarik khasiat madu tu..

then the most sweetest memory adalah aku menang tempat ke-3 cooking contest with my partner..pfft.main bedal jerk masak tu..1st dish kiteowunk masak ayam merah bersantan..hahaha..then for the 2nd round kiteowunk di berikan task untuk memasak ikan keli..yueh..aku tak pernah sentuh or makan pown ikan keli..so aku bahagikan tugas untuk handle ikan tu kat partner aku..aku lak handle dessert..ikan keli goreng belade n for dessert aku masak choc banana bread with kastard cream..haha..

bestkan..isi mase lapang dengan benda yang berfaedah..rase gumbira jerk..walaupun sangat letih tapi semua tu sangat berbaloii..hehe

No comments:

Post a Comment